Van Medegael II steekt van wal

Op 28 november 2014, over deze onderwerpen: Jong N-VA

Op zaterdag 22 november 2014 hebben de leden van Jong N-VA Dender hun nieuw bestuur voor de komende 2 jaar verkozen.

Dendermondenaar Giel Van Medegael (25), Master in de Geschiedenis, verlengde zijn mandaat van voorzitter. Hij leidt een ploeg van maar liefst 22 geëngageerde jongeren. “Ik ben heel verheugd dat we zo talrijk zijn, ik sta dan ook te popelen om met deze ploeg aan het werk te gaan”, aldus de voorzitter.

Farmaceutisch validatie ingenieur Thomas De Coster (29) uit Buggenhout werd verkozen tot nieuwe ondervoorzitter.

Lebbekenaar Klaas De Smedt (20), student Toegepaste Taalkunde Frans-Duits, kreeg opnieuw het vertrouwen als secretaris. “Met vertegenwoordigers uit 9 van de 10 gemeenten uit het arrondissement Dendermonde, is Jong N-VA Dender groter dan ooit tevoren en zijn we zo goed als in ons opzet geslaagd. Ik kijk ernaar uit om de samenwerking met Giel en het bestuur verder te zetten”, aldus De Smedt.

De financiën staan onder het alziend oog van Manuel Aelbrecht (24) uit Berlare, developer bij Jan De Nul Group, die herverkozen werd als penningmeester.

Daarnaast kan Jong N-VA Dender rekenen op 18 bestuursleden, waaronder heel wat nieuwe gezichten. In de Nationale Afdelingsraad, het parlement van Jong N-VA, wordt Dender vertegenwoordigd door secretaris Klaas De Smedt en bestuurslid Annelies Claeys.

Jong N-VA Dender