Nieuwjaarsfuif N-VA Nationaal te Gent

Op 2 februari 2008, over deze onderwerpen: Activiteiten & partij, Afdelingswerking, Denderbelle, Jeugd, Jong N-VA, Lebbeke, Wieze

"N-VA stapt nooit mee in Belgisch creationisme"

GENT 02/02 (BELGA) = De N-VA zal blijven ijveren voor de overheveling van bevoegdheden

naar de deelstaten en met de N-VA komt er geen federale kieskring of uitbreiding van Brussel. Dat heeft N-VA-voorzitter Bart De Wever zaterdagavond gezegd in zijn nieuwjaarstoespraak.

"Wij houden het been stijf. In het kartel met CD&V blijven we ijveren voor de Vlaamse eisen,
we zijn daar op 10 juni door de Vlaamse kiezer voor gemandateerd", zei De Wever.
De "uitputtingsslag" na 10 juni heeft de N-VA niet op andere ideeën gebracht.

De tegenstanders spelen nu op de "counter" meent De Wever, door bijvoorbeeld te zeggen dat niet de deelstaten, maar het federale niveauversterkt moet worden.

"Vanuit ons geloof in de Vlaamse evolutieleer zullen wij nooit meestappen in het Belgisch creationisme", aldus de partijvoorzitter. Met de N-VA komt er dus geen uitbreiding van Brussel en geen federale kieskring, zei hij.

De staatshervorming gaat niet over "talentellingen of corridors, het opeisen van grondgebied of kaakslagen", zei De Wever. "Dat achterhaald discours laten we met plezier over aan de politici en media van onze zuiderburen." Voor de N-VA gaat het over de overdracht van bevoegdheden op socio-economisch vlak en inzake gezins- en gezondheidsbeleid.

De kieskring Brussel-Halle-Vilvoorde is door de kamercommissie gesplitst. "Wij vragen dat zij die dromen van een land met 10 miljoen Belgen, tenminste één keer consequent zijn en die democratische stemming aanvaarden", zei De Wever.

De N-VA-voorzitter waarschuwde de militanten dat er binnen enkele weken op hen een beroep gedaan zal worden. De partij zou een landelijke campagne organiseren.

bart de wever gent 2008

Voorzitter Bart De Wever leest zijn nieuwjaarsbrief voor en herhaalt de gekende standpunten over een grondige staatshervorming. Deze is nodig om onze welvaart en welzijn veilig te stellen.

Jong N-VA Lebbeke bestuur n-va gent nieuwjaarsfuif

Het bestuur van Jong-N-VA Lebbeke was sterk vertegenwoordigd op de Nieuwjaarsfuif van N-VA te Gent, vlnr Berten De Mol, Dieter Verzele, Vincent De Wolf, Pieter Paul Moens, An Vervliet, Goedele Uyttersprot en sympatisant.

vincent de wolf dirk hilgert

Louis IDE