N-VA lanceert voorstel voor Kadobox

Op 20 september 2013, over deze onderwerpen: Denderbelle, Economie en ondernemen, Gemeenteraad, Lebbeke, Lokale economie, Middenstand, Voorstellen, Wieze

Oppositiepartij N-VA van Lebbeke lanceert een nieuw idee "om de zelfstandige ondernemers een steuntje in de rug te geven". De partij denkt aan de realisatie van een "Kadobox". Het voorstel komt er naar aanleiding van de nakende Dag van de Klant op zaterdag 28 september.

"Het principe is eenvoudig", legt Karel Uyttersprot uit. "Iemand die een geschenk wil geven, schaft een Kadobox Lebbeke aan. Die bevat een lijst en een fiche van alle deelnemende handelszaken. Wie de cadeaubon krijgt, kan in deze winkels terecht met zijn bon. De boxen kunnen in waarde variëren. En het gemeentebestuur kan ze ook zelf gebruiken als geschenk aan bijvoorbeeld jubilarissen, laureaten in sport en cultuur, aan verdienstelijke

Lebbekenaren of bezoekers van onze gemeente. Op die manier moedigen we shoppen bij onze lokale handelaars zeker aan." N-VA stelt de invoering van de "Kadobox" voor in een samenwerkingsverband tussen gemeente en de lokale handelaars.