Jong N-VA Lebbeke voor een veiliger verkeer

Op 28 april 2017, over deze onderwerpen: Denderbelle, Gemeenteraad, Heizijde, Jong N-VA, Lebbeke, Mobiliteit, Speelpleinen, Veiligheid, Verkeer (+ mobiliteit en openbare werken), Voorstellen, Wieze
Jong N-VA

De zomer komt eraan, de vogeltjes fluiten in de ochtend en de kinderen gaan alweer de straat op. Dat laatste is niet zonder gevaar. Kinderen, en zeker jonge kinderen, zijn vaak onvoorspelbaar in hun handelingen en lopen daarom een groter risico om betrokken te raken in een verkeersongeval. Daarom zijn vele straten in de omgeving van wijken, speelpleintjes en parken “zone 30.” Vaak niet volledig duidelijk aangegeven, maar toch moeten we er met z'n allen van bewust zijn dat met elke km/u te snel de remafstand wordt vermeerderd.

Uit vele rondvragen bij bewoners van “zone 30 – straten” blijkt dat deze snelheidslimiet vaak niet wordt gerespecteerd. Daarom willen wij vanuit Jong N-VA Lebbeke een warme oproep doen naar alle automobilisten om de snelheidslimiet te respecteren en waar nodig uw snelheid nog extra aan te passen. “Flitsen en beboeten is een mogelijkheid, maar ik geloof eerder in een sensibiliserende aanpak en vraag daarom zeer vriendelijk extra op te passen in de omgeving van de zone 30,” klinkt het bij voorzitter Brent Roelandt. Het hele bestuur van Jong N-VA Lebbeke hoopt ook weer deze zomer een heleboel spelende kinderen op straat te zien die zich ten volle kunnen amuseren.