European Disability Card is vanaf vandaag een feit!

Op 29 oktober 2017, over deze onderwerpen: Denderbelle, Federale Parlement, Gemeenteraad, Jong N-VA, Lebbeke, Mobiliteit, OCMW, Vlaams Parlement, Wieze, Heizijde, Voorstellen
PPM en Zuhal en Jo Van Deurzen

Op 19 oktober 2017 werd de "European Disability Card" - het project van ons bestuurslid Pieter Paul Moens - voorgesteld in het Koninklijk Museum van Schone Kunsten in Brussel.

Eerst werd de pas officieel voorgesteld aan de pers, door Zuhal Demir (Staatssecretaris o.a. voor personen met een handicap) en Jo Van Deurzen (Vlaams Minister van o.a. Welzijn en Volksgezondheid).

Nadien werd Pieter Paul geïnterviewd voor VRT en hij heeft dat heel goed gedaan!

Aansluitend spraken ook Europees Commissaris Marianne Thyssen, Waals Minister Alda Greoli, Minister van de Franse Gemeenschapscommissie (COCOF) Céline Fremault en Minister van de Duitstalige Gemeenschap Antonios Antoniadis de aanwezigen toe, over het belang van deze kaart voor mensen met een beperking.

N-VA Lebbeke is verheugd dat - na jaren inzet van Pieter Paul - de kaart vandaag een feit is. Ook onze gemeente ondersteunt dit initiatief. Het voorstel werd door raadslid Carin Meert in september op de gemeenteraad gebracht én unaniem goedgekeurd!

Via de website http://www.eudisabilitycard.be/nl kan de Europese gehandicapte kaart van vandaag worden aangevraagd.

Proficiat Pieter Paul Moens en veel succes met je European Disability Card!