Bestuursmeerderheid van Lebbeke is niet voor rede vatbaar…

Op 30 september 2013, over deze onderwerpen: Gemeenteraad, Lebbeke

De Lebbeekse bestuursmeerderheid (O-VLD/CD&V) heeft duidelijk zijn oog laten vallen op een achterliggend bebouwd terrein. De bestuursmeerderheid ziet hiermee een deel van hun noden, met betrekking tot uitbreiding van de stapel en opslagplaatsen voor de technische diensten, opgelost worden…

Tot daar alles goed, ware het niet dat, na interventies van N-VA raadslid Peter HUYCK duidelijk werd dat….

• Er minstens sprake is van misleiding van de gemeenteraad door de voorzitter/burgemeester, door de financiële toestand van één van de verkopende partijen valselijk voor te stellen,
  • Deze gronden met de loods erop volledig ingesloten liggen tussen andere aanpalende percelen en aldus geen rechtstreekse toegang hebben tot de openbare weg,
  • De loods (+/- 400m²) destijds werd opgericht zonder enige stedenbouwkundige aanvraag noch vergunning, en zo dus onderwerp uitmaakt van een stedenbouwkundige overtreding,
  • De loods nu reeds zone-vreemd is, en een gebruik door de technische dienst absoluut in strijd is met het ‘eigen’ RUP GURSTEN VELT (sept. 2013).
  • De loods zal dienen aangekocht te worden in een ‘verzwakte’ onderhandelingspositie met een uiterst ervaren en gezonde patrimoniumsvennootschap, en men op die manier meer zal betalen dan de intrinsieke waarde van het goed.

Toen de N-VA fractie -op de gemeenteraad van 28-02-2013- daar een agendapunt van maakte om bovenstaande problemen aan te kaarten, de volledige raad in te lichten en de bestuursmeerderheid te adviseren werd ze weggelachen en volgden er ongepaste verbale brutaliteiten… hierdoor werd de ware toedracht duidelijk... Men moet en zal dit aankopen!!! De vraag stelt zich dan ook: zijn er ‘ongekende’ achterliggende reden of beloftes gemaakt???
De bestuursmeerderheid blijkt er zelfs geen graten in te zien om het recente RUP Gursten Velt snel aan te passen op maat van hun gesjoemel…

Dat men hierdoor elk beginsel van gelijkheid met de voeten treedt en een signaal van persoonlijke bediening uitstuurt naar de Lebbeekse bevolking blijkt geen hindernis te vormen. Diezelfde bestuursmeerderheid moet er evenwel straks op toezien dat elke inwoner van onze gemeente de stedenbouwkundige voorschriften voor zijn eigen project ernstig neemt.

Waar blijft de geloofwaardigheid van deze nieuw geïnstalleerde bestuursploeg???

De bestuursmeerderheid is dan ook niet voor rede vatbaar, en is bereid om tegen beter weten  in, en vooral… om niet moeten terug te komen op hun eerdere beslissing, de Lebbeekse bevolking naar een nieuw financieel avontuur te leiden….

Fouten maken kan iedereen, ze durven toegeven en rechtzetten vraagt moed. Moed die bij de beleidsploeg duidelijk ontbreekt !!!