Dirk Mortier

Bestuurslid

Deze pensioen-gerechtigde-energiebrok trok in oktober 2019 samen met zijn vrouw Gerdje en zijn zoon Sverre de deur achter het huis in Buggenhout dicht om met zijn allen in Lebbeke te komen wonen.

Echt horen doe je het niet meer, maar hier en daar sluimert wel nog een West-Vlaamse klank. Via Koksijde, Oostende en Brugge zette deze onderwijzer-basketcoach op 10 januari 2000 het petje van directeur basisonderwijs op en vervulde deze taak in Zellik en later in Londerzeel.

Na zijn pensionering op 31 december 2016 was niemand uit zijn grote vriendenkring verwonderd dat hij niet in zijn zetel ging zitten en hij aan de slag ging bij het Vlaams Parlement als fractiemedewerker onderwijsbeleid. Hij was het die - onder regie van Kris Van Dijck en Kathleen Krekels - de pen in de hand had bij het schrijven van de “resolutie voor Zeer makkelijk lerenden en Hoogbegaafden”, zeg maar ‘zijn dada’, iets waar hij apetrots op is.

Sedert 8 februari is Dirk actief als adviseur onderwijs bij de Provincie Oost-Vlaanderen.

Als hij nog tijd over heeft, dan kan Dirk genieten van een ‘blauwe’ côte-à-l’os, een Italiaanse piazza of een lekker stukje vis, dit telkens gearroseerd met een Duvelke. Deze blauw-zwart-supporterende familie kun je in het weekend ook wel actief sportend met de wandelschoenen aantreffen, indien ze niet op bezoek zijn bij één van hun kleinkinderen in het verre West-Vlaanderen.  Als zoon Sverre een badminton-tornooi heeft, gaat het gezin samen op stap. En een mooie basketwedstrijd is ook altijd meegenomen. Mensen in zijn omgeving kunnen af en toe meegenieten van een vleugje Highland Pipers of een Within Temptation-nummer.