• Lebbeke
N-VA Lebbeke

Verkiezingsborden N-VA vernield

Op 27 mei 2010, over deze onderwerpen: Denderbelle, Lebbeke, Verkiezingen, Wieze

LEBBEKE - In Wieze en Denderbelle zijn verkiezingsborden van de Lebbeekse N-VA-afdeling vernield. De borden werden in de nacht van zondag op maandag tegen de grond gehaald. In Wieze gebeurde dat op het Hoeksken, in Denderbelle op de rand van het Broek, langs de Hogebrug. Goedele Uyttersprot (N-VA-gemeenteraadslid en dochter van Karel Uyttersprot, derde kandidaat op de N-VA-kamerlijst ) deed bij de Lebbeekse politie aangifte van de feiten.

Hugo De Mol, N-VA-voorzitter, veronderstelt dat het gewoon vandalisme betreft en het geen daden zijn van politieke concurrenten. Dat de vandalen op ruime afstand van elkaar bezig waren, doet echter meer veronderstellen. 'Wij lanceren een oproep om eenieders democratische en politieke rechten te respecteren', onderstreept De Mol. Vorig jaar, tijdens de verkiezingsperiode voor het Vlaamse parlement, deed hij al een gelijkaardige oproep. Toen werden N-VA-borden met verf besmeurd.