Oplossing voor akoestisch probleem in de gerechtszaal te Dendermonde

Op 14 november 2016, over deze onderwerpen: Federale Parlement

Vorige week klaagde een advocaat in de rechtbank van Dendermonde over de slechte akoestiek in de grote gerechtszaal van het gerechtsgebouw. Een klacht waar de voorzitter van de rechtbank oren naar had.
Goedele Uyttersprot, N-VA-Kamerlid en tevens advocaat aan de balie van Dendermonde, stelde hierover een parlementaire vraag aan minister van Justitie Geens: na vaststelling ter plaatse werd tijdelijk een audio-installatie gehuurd, die dienst zal doen tijdens de zittingsweken van dit jaar.
“Een goede oplossing,” vindt N-VA-Kamerlid Goedele Uyttersprot. “Huren kost ook geld, maar correctionele zaken verhuizen naar een andere rechtbank, zou veel duurder uitvallen. Door tijdelijk te huren, kan uitgetest worden of dit het gewenste resultaat biedt, om dan uiteindelijk in een definitieve en duurzame oplossing te voorzien.”
Wanneer blijkt dat door de installatie van een audio-installatie de akoestiek sterk verbetert, zal er via een verplichte overheidsopdracht een vergelijkbare audio-installatie aangekocht worden.