Ondervoorzitter Klaas De Smedt op de kieslijst voor het Vlaams Parlement

Op 15 december 2023, over deze onderwerpen: Jeugd, Lebbeke, Mobiliteit, Verkiezingen, Onderwijs

N-VA heeft haar kandidaten bekend gemaakt voor de Oost-Vlaamse kieslijsten in het kader van de Vlaamse en Federale verkiezingen in juni volgend jaar. Op de lijst voor het Vlaamse Parlement is ook onze ondervoorzitter Klaas De Smedt (29) uit Lebbeke terug te vinden.

Klaas zal te vinden zijn op de 21ste effectieve plaats op de N-VA-kieslijst voor het Vlaams Parlement. Hij startte zijn politiek engagement bij de N-VA in 2010. Momenteel is Klaas ondervoorzitter van onze Lebbeekse N-VA-afdeling. Sinds 2017 is hij arrondissementeel secretaris en sinds 2020 zetelt hij in het nationaal bestuur van Jong N-VA. Ook bij de verkiezingen van 2019 nam hij al deel, op de 16de effectieve plaats voor de Kamerlijst.

Van 2020 tot 2021 was Klaas, die leerkracht is van beroep, persoonlijk medewerker van Vlaams parlementslid Marius Meremans uit Dendermonde. Hij legde er zich toe op cultuur- en mobiliteitsdossiers. “Als leerkracht liggen de Vlaamse beleidsdomeinen Onderwijs en Jeugd me nauw aan het hart”, zegt hij. “Er ligt heel wat werk op de plank en via mijn kandidatuur wil ik graag mijn steentje bijdragen.”

Veel succes gewenst, Klaas!