Nieuwe gemeenteraad van start

Op 3 januari 2019, over deze onderwerpen: Denderbelle, Gemeenteraad, Lebbeke, OCMW, Wieze

Het was natuurlijk al even geweten, maar op donderdag 3 januari 2019, om 20u, zou het startschot van de nieuwe gemeenteraad, en het daarbijhorende nieuwe gemeentebestuur, gegeven worden. Deze zogenaamde installatievergadering verliep zeer vlot en alle gemeenteraadsleden werden ingezworen, alsook de nieuwe schepenen.

De nieuwe gemeenteraad van Lebbeke is een mix van frisse nieuwkomers en ervaren leden. De N-VA fractie bestaat uit 5 gemeenteraadsleden, Schepen Goedele Uyttersprot en Burgemeester Raf De Wolf. De 5-koppige fractie, die bestaat uit Evy Van Ransbeeck, Reinout De Mol, Bo Macharis, Nele Bosman en Peter Huyck, wordt geleid door Evy Van Ransbeeck in de rol van fractieleider. Allen hebben ze hetzelfde doel: werk verzetten in het belang van elke burger van Lebbeke.

Peter Huyck zal in de nieuwe gemeenteraad de rol van voorzitter op zich nemen.

Ook Schepen Goedele Uyttersprot en Burgemeester Raf De Wolf gaan er, naar eigen zeggen, met de hele nieuwe ploeg tegenaan. Ze staan steeds open voor een respectvol gesprek.

In het Bijzonder Comité voor de Sociale Dienst zal de N-VA vertegenwoordigd worden door Karel Uyttersprot en Rony De Wolf.

Voor Verandering in Lebbeke!