N-VA pleit voor ‘onthaalpakket’ voor nieuwe bewoners in plaats van peperdure dvd

Op 23 oktober 2014, over deze onderwerpen: Gemeenteraad, Lebbeke

Het Lebbeekse schepencollege heeft beslist om de nieuwe inwoners van onze gemeente een dvd met info over onze gemeente cadeau te doen.

Raf De Wolf, gemeenteraadslid N-VA: Dat nieuwe inwoners van onze gemeente verwelkomt worden vinden wij op zich een goed idee, maar het feit dat de gemeente,  een dvd cadeau geeft, met info over onze gemeente is totaal nutteloos.

Het prijskaartje voor de aanmaak van deze film komt op € 9750 €, excl BTW. Voor dit geld krijgt de gemeente 200 dvd’s in ruil. Dit komt neer op  €50 per dvd wat ons inziens fel overdreven is. Een dvd of USB-stick is voor een dergelijke toepassing trouwens weinig zinvol. Vooreerst is de actualiteit van een dvd vlug achterhaald . Een functionele en praktische website is voor dergelijke toepassingen veel efficiënter. Daarnaast weten we uit ervaring dat, eens de mensen thuiskomen, deze dvd of USB nooit meer gebruikt wordt, tenzij na het wissen van de bestanden, voor eigen gebruik.

Wij hadden graag gezien dat het gemeentebestuur de nieuwkomers een onthaalpakket bezorgt, met documentatie over handel en wandel in  Lebbeke, eventueel is samenwerking met de lokale middenstand, een infobrochure over onze cultuur en sport in de gemeente en een Lebbeekse kadobon  en waarmee zij kunnen kennis maken en iets aankopen bij de lokale middenstand.

Veel goedkoper, krijgen zij  zo nuttige informatie,  en wordt ook de lokale middenstander hierbij betrokken.