N-VA Lebbeke – verkiezingsnieuws. Drie markante dames en een markante heer

Op 15 juni 2018, over deze onderwerpen: Bestuurszaken, Denderbelle, Gemeenteraad, Heizijde, Lebbeke, Wieze
nvalebbeke

“Met  trots stelt N-VA Lebbeke graag enkel markante dames en een markante heer voor die op de lijst zullen fungeren bij de gemeenteraadsverkiezingen van 14 oktober;  Zij vormen een bijzonder versterking van de lijst rond een aantal belangrijke thema’s:  Rita Van hauwermeiren, Sofie Cuddeman, Reinout De Mol en Sofie Cooreman: Sport – Jeugdbeleid- Verenigingsleven en Mobiliteit .”
Raf De Wolf en Goedele Uyttersprot

Vlnr Rita Van hauwermeiren, Sofie Cuddeman, Raf De Wolf, Goedele Uyttersprot, Sofie Cooreman en Reinput De Mol.

Rita Van hauwermeiren, sport

Rita Van hauwermeiren woont op de Wallekensdreef in een “rustig “stukje Lebbeke. Zij is  geaggregeerde Licentiate Lichamelijke Opvoeding, nu Master Lichamelijke Opvoeding en bouwde haar carrière uit als docente lichamelijke opvoeding Hogeschool Gent en Vrije Universiteit Brussel / en is nu met pensioen. Zij is de oudste dochter van Jozef en Martha Van hauwermeiren-Callaert, juwelier Astridplein Lebbeke. Van kindsbeen is zij opgegroeid  met het  Vlaamse gedachtengoed.
Haar partner is Gubther Spielvogel, die voor Duitsland drie maal geselecteerd werd voor deelname aan de Olympische spelen.
Als licentiate LO en als actief sporter liet zij zich niet onbetuigd:  zij liep 10 marathons bij masters met een top 5-plaats bij wereldkampioenschappen masters Buffalo. Recent nog was zij een dagelijkse gast op VRT één door haar deelname aan de HOMO UNIVERSALIS  (Iedereen Beroemd - VRT - 2018) met resultaat: nr 45/ op 100 deelnemers.
Zij is actief als lid van AC Lebbeke/trainer; FISEC atletiekverantwoordelijke Fisecgames 2018 in Genk en maakt deel uit van het GROS Lebbeke.
Rita: “het is tijd voor een andere koers: na het jarenlange beleid (met goede en minder goede resultaten) van de VLD zou het eens aangewezen zijn om eens anderen Lebbeke te laten besturen... De slogan: "Veilig thuis in een welvarend Lebbeke" is een item dat dringend moet aangepakt worden waarbij ik denk aan de veiligheid aan de schoolpoorten, de herwaardering van de middenstand, het multifunctioneel gebruik van de schoolinfrastructuur, een sterk sportbeleid voor iedereen en een gezonde oude dag. “

Sofie Cuddeman, jeugd
Sofie  is  39 jaar, woont op het Meysveld , is gehuwd met Stijn Van Troys en heeft twee kindjes. Zij was actief in Chiro Sonneveld en is momenteel  sympathisant Chiro Heilig Kruis, bezoeker van FC Lebbeke
Zij studeerde Sociale Readaptatiewetenschappen te Heverlee en voor Leerkracht lager onderwijs Aalst. Zij geeft momenteel les in het  Sint-Vincentius te Hekelgem.Sofie is in Lebbeke vooral bekend voor haar inzet voor de jeugd: gedurende 9 jaar heeft ze de Lebbeekse jeugddienst geleid als jeugdconsulent, stond zij aan de wieg gemeentelijke speelpleinwerking en het JOC. Zij kent als geen ander de jeugdproblemen . Reeds in de beginjaren van Jong N-VA trok zij mee naar Dublin/Ierland in een programma voor het leggen van contacten met bevriende volkeren.

Sofie: “Uiteraard liggen mijn interesses bij jeugd en onderwijs en alles wat hiermee te maken heeft (jeugdverenigingen, uitgaansmogelijkheden, speelpleinen, veiligheid scholen, voet- en fietspaden, …). De jeugdraad, beleidsplannen, jeugdsubsidies hoorden er als jeugdconsulent ook bij. Ik heb deze job tot 2009 met ontzettend veel plezier gedaan. Maar toch was het tijd voor iets anders…
 En, … er  is in Lebbeke nood aan verandering. “

Samen maken we dit waar, samen maken we verandering!

Reinout De Mol, verenigingsleven

Reinout , is 39 jaar, en woont in de Baardegemsestraat te Lebbeke. Beroepsmatig is hij werkzaam bij het Agentschap Integratie en Inburgering,  op de dienst financiën. Buiten het politieke engagement bij N-VA is Reinout vooral bezig met zaalvoetbal, als speler met , maar ook als coach tussen een vriendengroep. Hij  zit al vele jaren in de algemene vergadering van de sportraad en volgt sport ook passief door ergens een wedstrijd bij te wonen.
Het engagement om terug aan politiek te doen en dan voor N-VA te kiezen, is een logische keuze. Hij komt uit een Vlaams nest en was vroeger actief binnen de werking van VUJO en Volksunie. Vader Hugo is vele jaren mandataris in het OCMW, eerst voor de Volksunie, nu voor N-VA.

Reinout: “De fakkel wordt doorgegeven van vader op zoon , vader Hugo het tijd vond om de jongere generatie te laten opdraven. Na de splitsing was de keuze voor N-VA er meteen. Sinds enkele jaren ben ik effectief  actief binnen de plaatselijke afdeling om mee de kar te trekken van een enthousiaste groep waar iedereen inspraak heeft. Luisteren naar de mensen en allemaal samen, zo gaan we voor een nieuwe koers in onze gemeente.”

Sofie Cooreman, mobiliteit
Sofie Cooreman, 36 jaar,  woont in de Laurierstraat en studeerde voor maatschappelijk assistent. Zij is werkzaam in de autorijschool Traffix te Dendermonde.
Sofie:” de thema’s die mij het sterkst interesseren zijn mobiliteit en openbare werken, senioren,  gelijke kansen en vooral specifiek de doelgroep autisme.  Deze thema’s liggen mij nauw aan het hart door de dagdagelijkse confrontatie hiervan.  Ik wil vooral mijn steentje bijdragen om de inwoners van Lebbeke te geven wat ze verdienen.    De N-VA slogan, “veilig thuis in een welvarend Vlaanderen” duidt nog maar eens aan dat zij willen zorgen voor een veilige thuishaven waar  iedereen naar  tracht. De NVA streeft er naar  iedereen aan het werk te stellen en de werkende hiervoor te belonen  om zo onze welvaart in stand te houden. Kortom het is een partij die vooruit wil maar ook niemand achter  laat.”