N-VA Lebbeke is blij met de lancering van een “parkeerkaart voor zorgverstrekkers”

Op 3 december 2014, over deze onderwerpen: Denderbelle, Gemeenteraad, Heizijde, Lebbeke, Voorstellen, Wieze

In April 2014 pleitte N-VA Lebbeke op de gemeenteraad voor het invoeren van een parkeerkaartvoor zorgverstrekkers. “We beogen daarmee een kaart pecifiek voor artsen, verpleegkundigen, kinesisten en diensten in de thuiszorg, zodat ze tijdens hun huisbezoeken de vrijstelling van de belasting op het parkeren binnen de blauwe zone hebben”, zegt Carin Meert Gemeenteraadslid van N-VA.

Wat in april niet mogelijk was, wordt zes maand later door de meerderheid op de agenda gezet ter goedkeuring. Wij kunnen hier alleen maar tevreden over zijn. De kleur van de verpakking is welveranderd , maar het belangrijkste is de inhoud: de vrijstelling van retributie voor het parkeren inblauwe zone voor de zorgverstrekkers.

Zij kunnen zich nu nog beter concentreren op wat voor iedereen belangrijk is, nl de goede zorg aan de zorgvrager.