N-VA fractie steunt de Kleicross van 22.2.2014.

Op 9 december 2013, over deze onderwerpen: Denderbelle, Gemeenteraad, Heizijde, Lebbeke, Voorstellen, Sport

In de Gemeenteraad van 28 november 2013  kwam de aanvraag tot steun voor de Kleicross van 22.2.2014 aan bod (punt 50).
Deze aanvraag omvat de vraag om materiële  en financiële steun en werd mede door de N-VA fractie goedgekeurd.

André Segers, fractieleider : dit punt (nr 50 van de agenda) werd door N-VA mee goedgekeurd in de Gemeenteraad, voor zowel voor de ter beschikking stelling van de materiële zaken als van de ondersteuning via 2 VIP-tafels, waarop een aantal ondernemers door de gemeente zullen worden uitgenodigd. Bij de  aanvragen tot steun houden wij immers rekening met een aantal objectieve elementen.

Karel Uyttersprot: de Kleicross is een volks gebeuren, waar heel wat Lebbekenaren naar toe komen, en krijgt dus onze volle steun.
Wij houden bij de beoordeling van de steun aan een evenement  steeds rekening met een aantal factoren: link met Lebbeke, Belle en/of Wieze, de aanwezigheid en belangstelling dorpsgenoten, bedrag van de tegemoetkoming op materieel en financieel vlak,..

Van uit de gemeente bestaan er momenteel geen criteria ter beoordeling, wij zullen er in de Gemeenteraad op aandringen dat deze zouden ingevoerd worden, hetgeen trouwens in de beleidsnota 2014-2019 BBC ook wordt gevraagd.

Namens de N-VA Fractie,
Karel Uyttersprot Volksvertegenwoordiger
André Segers Fractieleider
_________________________

Uit het verslag van het Schepencollege, deze ondersteuning werd in de GR van 28.11.2013 door alle raadsleden goedgekeurd:

“Als ondersteuning van de gemeente werd voor de Kleicross het volgende gevraagd:

• Minstens 1.600m nadarafsluitingen.
  • Mobiel podium en alle podiumelementen.
  • Alle beschikbare vlaggen en vlaggenmasten
  • 10 tentoonstellingspanelen.
  • 6 doorgeeftogen.
  • 7 houten chalets voor gebruik als kassa.
  • Hulp van gemeentepersoneel bij het plaatsen en afbreken van nadarafsluitingen e.d. + grasmaaier met chauffeur om het parcours te maaien.
  • Aanbrengen van de wegomleggingen, parkeerverbod e.d., opgemaakt door de politie Lebbeke.
  • Plaatsen van oranje borden voor omleiding zwaar verkeer (plaatsing wanneer stellingbouw aan aankomst is geplaatst).
  • 3 brandkranen met meter en 3 leidingen voor aansluiting hogedrukreinigers en WC’s. Aanbrengen van start- en aankomstlijnen op de openbare weg met politie.
  • Het reinigen van de gebruikte straten op het parcours na de wedstrijden.10 vuilnisbakken.
  • Tussenkomst van de brandweer voor het reinigen van de gebruikte straten op het parcours en voor aansluiting water voor reinigen van fietsen.
  • Gebruik van 4 kleedkamers en twee burelen van het sportcentrum voor de renners en de UCI-dokter (antidopingcontrole).
  • Gedeeltelijk afsluiten van de Baasrodestraat en de Grote Snijdersstraat van 17 tot en met 21 februari 2014 (enkel op 22 februari 2014 gans de dag géén doorgaand verkeer mogelijk in de Baasrodestraat).
  • Toelating om inkomgeld te vragen (10,00 euro voor toeschouwers en 9,00 euro voor leden van BWB en supportersclubs).
  • Het plaatsen van reclameborden op de Kouterbaan en aan de Vondelbeek en op het parcours zelf.
  • Het aanplakken van 1 affiche op elke zijde van de aanplakborden.
  • Plaatsen van borden door gemeentepersoneel op de staketsels ‘Lebbeke beweegt’.

Voor dit alles vragen zij ook een financiële bijdrage van het gemeentebestuur aangezien de kosten voor de hele organisatie zo’n 90.000,00 euro bedragen.

De beslissing van het schepencollege daarover was de volgende:
Bovenvermelde vragen worden ingewilligd met uitzondering van het aanplakken van affiches op elke zijde van de aanplakborden.

Een afschrift van dit besluit wordt overgemaakt aan de financieel beheerder, aan de uitleendienst, aan de technische dienst, aan de politie, aan Roger Van der Jeught, aan de dienstchef van de brandweer, aan Marnix Van Cauter, aan Hilde Scholliers en aan de gemeentesecretaris.

De vraag om inkomgeld te vragen zal worden voorgelegd aan de gemeenteraad.

Het schepencollege beslist om als financiële ondersteuning twee VIP-tafels te bestellen. Hierop zullen de algemeen directeurs van de vijf grootste Lebbeekse bedrijven worden uitgenodigd.”