Lebbeke: N-VA vraagt minimale dienstverlening Gemeentediensten.

Op 28 juni 2014, over deze onderwerpen: Lebbeke, Personeel

Op 19 en 20 juni waren de kantoren van het Administratief Centrum van Lebbeke gesloten voor het publiek.
Aanpassings- en herstelwerken aan de informatica waren daartoe de aanleiding, dat dit kan voorvallen staat buiten kijf.
De deuren werden gewoon gesloten, en het personeel bleef werkloos.
Tientallen dorpsbewoners stonden voor gesloten deuren en dienden onverrichter zake terug te keren.
Op de deur was wel een aanplakbrief gevestigd, maar dan staan de bezoekers reeds voor de deur, en niet iedereen heeft internet om de website te raadplegen…
Bovendien is er voor een aantal diensten in het geheel geen Internet nodig.
In de Gemeenteraad van 26 juni heeft Karel Uyttersprot daarom gepleit voor een minimale dienstverlening, ook bij Internet-problemen.
 
Karel Uyttersprot: “Een minimale dienstverlening is een vorm van degelijk bestuur en van klantvriendelijkheid.
Voor de afhaling van vuilniszakken, advies of informatie, PWA-dienstverlening, het aftekenen van attesten,aanvraagformulieren, … is er geen internet nodig.
Bovendien zou men , met een verantwoordelijke medewerker aan het loket, de bezoekers kunnen te woord staan en hun vragen beantwoorden of noteren .
Het is onbegrijpelijk dat het gemeentebestuur (VLD-CD&V) de deuren zo maar sluit en de mensen in de kou (warmte) laat staan.
Een vader vertelde mij dat hij een attest inzake  kinderopvang diende te laten aftekenen,  nodig voor de belastingen (uiterste datum indiening 26.6.2014), hij had vrij genomen om dit af te halen, maar stond voor de deur .”

Hoe waardevol vond je dit artikel?

Geef hier je persoonlijke score in
De gemiddelde score is