Klaas De Smedt nieuwe voorzitter Jong N-VA Dender

Op 2 december 2016, over deze onderwerpen: Dender, Jong N-VA, Lebbeke

LEBBEKE – Op zaterdag 19 november verkozen de leden van Jong N-VA Dender een nieuw bestuur. Klaas De Smedt (22) neemt de voorzittershamer over van Thomas De Coster (31) die, naar Jong N-VA-normen, de pensioengerechtigde leeftijd heeft bereikt. Klaas is afkomstig uit Lebbeke, waar hij tot voor kort de lokale Jong N-VA-afdeling leidde. Hij is reeds sinds 2010 actief binnen Jong N-VA Dender, eerst als bestuurslid en sinds 2012 als secretaris. De Smedt is leerkracht Duits en Frans aan het VKO in Opwijk en al van jongs af aan gepassioneerd door politiek.

“Onder de slogan ‘zien en gezien worden’ heb ik het bestuur duidelijk gemaakt welke koers ik met Jong N-VA Dender wil varen. ‘Zien’ verwijst naar de plicht die we hebben de politieke actualiteit in ons arrondissement nauwgezet op te volgen. Luisteren naar de jonge en oudere burger is uiterst belangrijk. Wil je ‘gezien worden’, is het van cruciaal belang op die actualiteit in te spelen aan de hand van politieke acties, evenementen, e.d. Ik heb een fantastische ploeg van geëngageerde jongeren achter mij staan, een hecht team dat samen gaat voor verandering voor vooruitgang in het arrondissement Dendermonde”, besluit De Smedt.

De Smedt wordt in het bestuur bijgestaan door kersvers ondervoorzitter Yannick Van Eeckhoorn (20), afkomstig uit Oudegem. Lebbekenaar Brent Roelandt (18) is de nieuwe secretaris en Manuel Aelbrecht (26) zet zijn mandaat van penningmeester verder. Het bestuur wordt vervolledigd door tien enthousiaste bestuursleden, afkomstig uit acht van de tien gemeenten in het arrondissement Dendermonde.