Herschikking van het bestuur

Op 5 december 2018, over deze onderwerpen: Afdelingswerking, Denderbelle, Heizijde, Jong N-VA, Lebbeke, Verkiezingen, Wieze

Herschikking van het bestuur

Op zondag 14 oktober heeft u gekozen. Het resultaat van de gemeenteraadverkiezingen laten zich ook gevoelen op bestuurlijk vlak in onze afdeling.
Zo komen de verkozenen automatisch in het bestuur en werden een aantal nieuwe gezichten, kandidaten bij de verkiezingen, gecoöpteerd.
Wij verwelkomen in ons bestuur: Rony De Wolf, Bo Macharis, Evy Van Ransbeeck, Rita van Hauwermeiren, Lut Velleman, Geert De Saedeleir, Kurt Guns, Sofie Cooreman, Sofie Cuddeman, Evert Van der Poten en Kathleen Verhavert.

Raf De Wolf, die op 1 januari 2019 burgemeester wordt, wordt als voorzitter opgevolgd door Guy Van Keer.
Sofie Cooreman wordt secretaris, Klaas De Smedt wordt ondervoorzitter, Hugo De Mol wordt penningmeester en Peter Huyck wordt voorzitter van de gemeenteraad.

Guy Van Keer:  41 jaar, getrouwd met Petra Van Hoorenbeeck , vader van Febe en Silke.  Zij wonen in de Potaardestraat te Heizijde.
Hij is stafmedewerker bij een grote Vlaamse bank in Brussel. Vanuit zijn professionele ervaring houdt hij mee een oogje in ’t zeil van de Lebbeekse financiën en het dossier omtrent het WZC Hof Ter Veldeken.  Sinds eind 2017 is Guy secretaris van de afdeling en werkte vanuit deze rol actief mee aan de administratie van de verkiezingen en was hij nauw betrokken bij de onderhandelingen.
Hij neemt de rol van voorzitter op, ten minste, tot aan de volgende bestuursverkiezingen.

Sofie Cooreman: wordt de nieuwe secretaris van de N-VA Lebbeke. Zij heeft nooit een andere woonplaats gekend dan Lebbeke, reeds 37 jaar lang en is woonachtig in de Laurierstraat.
Professioneel is zij actief als draaischijf en planner bij een grote autorijschool.
Bij de gemeenteraadsverkiezingen stond Sofie op plaats 19.