Geen symboolacties, oplossing Belle-Sas binnen handbereik!

Op 8 april 2016, over deze onderwerpen: Dender, Denderbelle, Erfgoed, Gemeenteraad, Lebbeke, Veiligheid, Verkeer (+ mobiliteit en openbare werken), Voorstellen, Waterwegen
Sas Belle

Een delegatie van de N-VA-afdelingen Dendermonde en Lebbeke, onder leiding van de parlementsleden Goedele Uyttersprot en Marius Meremans bezocht reeds twee maal het kabinet van minister Ben Weyts om te pleiten voor een degelijke vaste overgang voor fietsers en voetgangers ter hoogte van het sas van Denderbelle/Mespelare.

De info die de stad Dendermonde verspreidde is allesbehalve volledig en correct. In feite verkondigt de burgemeester slechts halve waarheden. Het is immers niet zo dat de gemeenten alles zouden moeten financieren.

Dankzij de bemiddeling van de N-VA-delegaties brengen de minister  en de provincie samen ruim een miljoen euro (70%) aan voor een nieuwe, comfortabele en veilige fiets- en wandelbrug te Denderbelle.

Dan blijft er maar 15% van de kosten over voor elk van de gemeenten Dendermonde en Lebbeke. Daarvoor krijgen ze dan een verbinding die veel beter en veiliger is dan de huidige passage over de sluisdeuren.

N-VA vraagt aan de burgemeesters om die uitgestoken hand aan te nemen. Dan kunnen we als gemeenten ook zelf mee beslissen over de vorm en ligging van een nieuwe en veilige oversteek.

Raf De Wolf     Voorzitter N-VA Lebbeke 0475 205064
Giel Van Medegael    Voorzitter N-VA Dendermonde 0476 662193