Er komt geen databank van leegstand

Op 23 juli 2013, over deze onderwerpen: Gemeenteraad, Lebbeke, Ruimtelijke ordening, Voorstellen

Het gemeentebestuur van Lebbeke is niet geneigd een databank voor leegstaande woningen en panden aan te leggen. Oppositiepartij N-VA was hiervoor vragende partij. Bedoeling was om alle te koop gestelde woningen en gronden gelegen in Denderbelle- Lebbeke-Wieze van privé-eigenaars, immo-makelaars, sociale huisvestingsmaatschappijen en projectontwikkelaars vrijwillig in de databank op te laten nemen.

Zo worden alle beschikbare woningen en gronden gecentraliseerd. Wie op zoek is naar een woning, kan de databank dan raadplegen.

De Lebbeekse coalitiemeerderheid is echter niet gewonnen voor het idee. "We deden navraag in Mechelen waar zo'n databank bestaat en daaruit blijkt dat het up to date houden van zo'n register heel wat mankracht eist en eigenlijk onbegonnen werk is", zegt burgemeester François Saeys (Open Vld). "Het voorstel voor zo'n databank afwijzen, getuigt volgens ons van goede realiteitszin."