Bestuursverkiezingen N-VA Lebbeke

Op 27 november 2007, over deze onderwerpen: Activiteiten & partij, Afdelingswerking, Denderbelle, Lebbeke, Wieze

N-VA Lebbeke kiest voor Continuïteit- Vernieuwing-Verjonging .

Overeenkomstig de statuten verkoos de algemene ledenvergadering van N-VA Lebbeke , onder ruime belangstelling, een nieuw bestuur.

Uittredend voorzitter Leo Callaert leidde de verkiezingen in goede banen. Hij zelf was geen kandidaat meer voor dit mandaat, dat hij met veel enthousiasme waarnam . Gedurende zijn voorzittersschap leidde hij de afdeling doorheen twee verkiezingen , met name de gemeenteraadsverkiezingen van oktober 2006 en de parlementsverkiezingen van juni 2007.

De fakkel wordt overgenomen door Hugo De Mol, reeds vele jaren actief in de Vlaamse Beweging, voormalig Volksunie bestuurslid en sinds het ontstaan van de N-VA onverdroten actief als bestuurslid. Hij is ook reeds 19 jaar OCMW-raadslid te Lebbeke en actief zowel op arrondissementeel als op Vlaams niveau binnen de N-VA.

Ondervoorzitter wordt André Segers. Deze nieuwkomer is afkomstig uit Erembodegem waar hij in vroegere tijden voorzitter was van de Volksunie en actief in diverse organisaties binnen de Vlaamse Beweging.
Naast de N-VA mandatarissen Goedele Uyttersprot en Marcel Vermeir wordt het bestuur verder gevormd door volgende leden:
Dieter Verzele werd aangesteld als secretaris.
Erik De Smedt zal zich bezighouden met de financiën.
Uittredend voorzitter, Leo Callaert, laat de ploeg niet in de steek en wordt verantwoordelijke voor de ledenwerking- en werving.

Jong N-VA, dat in Lebbeke een actieve kern heeft, wordt vertegenwoordigd in het bestuur door haar voorzitter Vincent De Wolf, deze licentiaat Politieke en sociale wetenschappen studeert momenteel ook nog rechten en is voorzitter van de Jeugdraad Lebbeke.
Karel Uyttersprot is verantwoordelijke voor de Communicatie.

Daarnaast vervolledigen Hubert Bosman en Erik Gillis het bestuur.

Dit bestuur telt drie twintigers, met name Goedele Uyttersprot, Vincent De Wolf en Dieter Verzele .

Met de oudgedienden zorgt zij voor de continuïteit en met de nieuwkomers voor vernieuwing.
Daar hebben zich reeds enkele personen aangemeld voor coöptatie in het bestuur.
Naast de verkiezingen in de lokale afdelingen volgen ook nog verkiezingen voor een arrondissementsbestuur en een provinciaal bestuur.

De spontane aanmelding van nieuwe leden én van nieuwe bestuursleden wijst er op dat N-VA en N-VA Lebbeke in de lift zitten!

algemene vergadering n-va Lebbeke

De Algemene Ledenvergadering van N-VA Lebbeke verkoos een nieuw bestuur. Deze bijeenkomst kon rekenen op een ruime aanwezigheid.

bestuur n-va Lebbeke 2007

Het nieuwe bestuur ging onmiddelijk aan de slag.