Jong N-VA Lebbeke neemt deel aan zwerfvuilactie

Op 9 oktober 2016, over deze onderwerpen: Denderbelle, Heizijde, Jeugd, Jeugdraad, Jong N-VA, Lebbeke, Leefmilieu, Ruimtelijke ordening, Wieze
Zwerfvuilactie Jong N-VA Lebbeke

LEBBEKE – Naar jaarlijkse traditie nam de N-VA-jeugd van Lebbeke deel aan de gemeentelijke zwerfvuilactie. Op zaterdag 8 oktober trokken ze hun fluohesje aan en namen ze de grijpers in de hand om enkele Lebbeekse straten onder handen te nemen.

“Je staat er werkelijk van versteld wat mensen allemaal dumpen langs de kant van de weg. Naast de standaard blikjes, flesjes en sigarettenpakjes, behoren tot onze buit onder meer ook vislijnen, een ijzeren olievat, een plastieken emmer met afvalwater en een lang stuk prikkeldraad. We waren echter het meest onder de indruk toen we in de Rooien een zak met de beenderresten van een hond aantroffen”, aldus bestuurslid Brent Roelandt.

Door deel te nemen aan deze actie wil Jong N-VA Lebbeke de aandacht vestigen op het probleem van sluikstorten. “Zwerfvuil is geen lokaal probleem, je vindt het overal. Als Jong N-VA Lebbeke zijn wij bezorgd om de sluikstortproblematiek. Vele mensen zijn zich niet bewust dat het dumpen van plastiek en chemische producten rampzalige gevolgen kan hebben voor mens, dier en natuur. Meer dan ooit zijn wij ervan overtuigd dat we ons milieu moeten beschermen, willen we onze planeet in ere houden. Wij pleiten dan ook voor strengere straffen voor sluikstorters, want vandaag de dag komen die er vaak veel te gemakkelijk van af”, aldus voorzitter Klaas De Smedt.