N-VA Lebbeke vraagt : Oplaadpunten voor elektrische fietsen

Op 29 oktober 2017, over deze onderwerpen: Denderbelle, Gemeenteraad, Heizijde, Lebbeke, Mobiliteit, Verkeer (+ mobiliteit en openbare werken), Voorstellen, Wieze

Carin Meert, N-VA gemeenteraadslid : “het gebruik en de verkoop van elektrische fietsen zit al jaren in de lift en daar willen wij op inspelen” .

Wij willen gezonde en duurzame verplaatsingen stimuleren en daarom stelt zij aan de gemeenteraad voor om  oplaadpunten voor elektrische fietsen te voorzien op centrale plaatsen, zoals bv aan fietsknooppunten, het station, het cultureel centrum, sportcentrum, enz.
“Zo kunnen we een gevarieerd fietspubliek aanspreken, zowel toeristen als mensen die met de fiets gaan sporten, drinken of gaan werken.” zegt Carin Meert.
Elektrisch fietsen breng heel wat voordelen mee: je gaat sneller vooruit, het is gezond en het motiveert mensen die vroeger nooit fietsten om nu toch de fiets te nemen. Het enige waar men moet aan denken is dat je batterij volledig moet opgeladen zijn. Als dit niet om de één of andere reden het geval zou zijn, dan willen wij graag helpen en  investeren in enkele oplaadpunten.

Belangrijk hierbij is ook dat de fietsers een veilig en verantwoord rijgedrag vertonen. Hieromtrent suggereren wij mogelijke infosessies in samenwerking met de politie en organisaties die fietsactiviteiten in hun programma hebben (bv. Pasar, Neos, Okra, jeugdverenigingen,…)